نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می‌کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.

سرویس: سیاسی
کد خبر: 147
|17:17 - 1400/10/17
نسخه چاپی
اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می‌کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است و ما شیعیان باید یاد آن بزرگواران را گرامی بداریم.

به گزارش ایلام رصد ، حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام گفت: حضرت زهرا (س) بهترین یاور حضرت علی (ع) در حفظ دین و رسیدن به خدا بود.

او گفت: بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است، زیرا ما شیعه اهل بیت هستیم و باید یاد آن بزرگواران را گرامی بداریم.

او همچنین به جایگاه ازدواج در دین اسلام پرداخت و گفت: فلسفه ازدواج این است که دو فرد همدیگر را برای رسیدن به خداوند یاری کنند.

او گفت: خانواده نهادی است که برای تقویت ایمان شکل می‌گیرد تا فرزندی متولد شده که بنده خدا و صدقه جاریه باشد.

خطیب جمعه ایلام گفت: باید مواظب باشیم مراسم ازدواج مبدل به دام شیطان نشده و آغاز زندگی مشترک با معصیت و نافرمانی خداوند شروع نشود.

او گفت: در سراسر جهان زنان مسلمان را با حجاب و عفت می‌شناسند و این حجاب نماد حضرت زهرا (س) است.

او گفت: حجاب و عفاف اگر رعایت شود، استحکام خانواده پایدار و از ناهنجاری جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: حجاب برای زنان مصونیت و ارزشمند است و لذا با توجه به نقش حجاب در حفظ هویت اجتماعی باید از آن حفاظت و از کشف حجاب رضاخانی جلوگیری کرد، زیرا موجب بی هویتی زنان مسلمان می‌شود.

او با گرامی داشت یاد و خاطره زنانی که برای حفظ حجاب و عفت و حیای خود شهید شدند و در خانه ماندند تا حجابشان حفظ شود، گفت: آخر کار رضاخان شکست خورد و نتوانست حجاب را از زنان فاطمی بگیرد.

امام جمعه ایلام گفت: اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می‌کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.

او گفت: دشمن در جنگی سخت، نفس گیر و نرم سعی دارد با هزینه‌های هنگفت حجاب را از دختران ما بگیرد و با خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرم آنان را در باتلاق فساد فرو برد که انتهای این مسأله جهنم است.

او گفت: خودآرایی و خودنمایی موجب تباهی خانواده می‌شود و بالا رفتن آمار طلاق، بی سرپرست شدن کودکان و شرایطی که اکنون به وجود می‌آید، نتیجه همین رفتار‌ها است.

او با اشاره به اینکه برخی‌ها در جنگ نرم خود را باخته اند، از دادستان و ضابطین قضایی خواست از افرادی که کشف حجاب می‌کنند با آن‌ها برخورد کند.

خطیب جمعه ایلام گفت: هفدهم دی ماه سال ۵۷ وزیر وقت مقاله‌ای علیه امام نوشت که اولین اعتراض در حوزه علمیه قم شکل گرفت که چهار نفر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: آنان خواستند امام در اذهان مردم پاک شود، اما مردم به خیابان‌ها آمدند و در بهمن ماه همان سال انقلاب به پیروزی رسید.

او گفت: در این شرایط باید برگردیم به آن زمان که انقلاب ما پیروز شد و حرکت انقلابی ما از مسجد شروع شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: نقش مسجد در همدلی و اتحاد مردم بی نظیر بود و در این شرایط که کرونا بین ما و مسجد فاصله انداخته است، اکنون در این شرایط برای تثبیت وضعیت کرونا باید مجدد به مسجد پناه ببریم.

او گفت: سبک زندگی ما به گونه‌ای باشد مسجد جایگاه ما برای خواندن نماز باشد، نباید خانه خدا در بین ما متروک و خالی از افراد باشد.

او گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ هر کسی که قدم بر می‌دارد برای رفتن به مسجد در قبال هر قدمی که برمی دارد و باز می‌گردد ۱۰ حسنه برای او نوشته و ده گناه از گناهانش زدوده می‌شود.

او در ادامه با گرامیداشت سالروز فتح میمک در سال ۵۹گفت: نوزدهم دی ماه مصادف با فتح میمک در عملیات ضربت ذوالفقار بوده که یاد و خاطره همه دلاورمردان فاتحان میمک و به ویژه عشایر غیور ایلام باید همیشه زنده نگه داشته شود.

او گفت: عشایر دلاور ایلامی به همراه ارتش مزه تلخ شکست را به دشمن چشاندند و موجب شدند صدام برای اولین بار فرماندهان خود را به دلیل شکست در جنگ اعدام کند.

 

انتهای پیام