نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت تسریع در جبران خسارت‌های ناشی از سیل

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 170
|22:00 - 1400/10/25
نسخه چاپی
ضرورت تسریع در جبران خسارت‌های ناشی از سیل
علیزاده با حضور در مورموری گفت: بعد از برآورد خسارات از مدیریت بحران کشور خواسته می‌شود در جبران این خسارات تاخیری صورت نگیرد تا بر زخم‌های این مردم مرحمی باشد.

به گزارش ایلام رصد ، بعد از بارش‌های فراوان دیشب در مورموری و طغیان رودخانه که باعث واردشدن خسارات زیادی به مردم شد علیزاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امروز در بین مردم مورموری حضور پیدا کرد.

بهزاد علیزاده ضمن حضور میان مردم مورموری گفت: بعد از برآورد خسارات از مدیریت بحران کشور خواسته می‌شود در جبران این خسارات تاخیری صورت نگیرد تا بر زخم‌های این مردم مرحمی باشد.

وی افزود: پلی که خسارت دیده باید ترمیم و درصورت امکان یک پل جدید ساخته شود و در اسرع وقت لایه روبی رودخانه انجام بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: از شرکت‌های نفت در منطقه امکاناتی برای انجام اقداماتی از جمله لایه روبی رودخانه تهیه شده و در حال ارسال به مورموری است.

گفتنی است؛ بعد از جاری شدن سیل و وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی جلسه ستاد بحران با حضور مسوولین شهرستانی و استانی و همچنین با حضور نماینده حوزه جنوب استان در مجلس برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد؛ جمعیت هلال احمر در خصوص شناسایی خسارت دیدگان و کمک‌های مورد نیاز از جمله تخلیه آب منازل و توزیع ارزاق خشک و چادر در بین منازل خسارت دیده مساعدت لازم را به عمل آورد.

بنیاد مسکن در تهیه دستگاه بیل مکانیکی کمرشکن از دهلران جهت لایه روبی رودخانه و
آب و فاضلاب نسبت به رفع قطعی آب قسمتی از شهر و روستاهای لرغه و آب انار اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین جهاد کشاورزی و اصناف میزان خسارت وارده به کشاورزان و واحدهای خسارت دیده را تعیین و بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد نیز افراد تحت پوشش آسیب دیده خود را شناسایی کنند.

لازم به ذکر است؛ بنیاد مسکن و هلال احمر اکنون در حال برآورد خسارت وارده هستند.

انتهای پیام