وزير کشور:

ترددها در ایام اربعین حسینی باید کنترل شود

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 453
|19:02 - 1401/05/18
نسخه چاپی
ترددها در ایام اربعین حسینی باید کنترل شود
وزیر کشور گفت: زوار اربعین حسینی باید هدایت و میزان ترددها کنترل شود تا از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری شود.

به گزارش ایلام رصد ، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در پایانه مرزی مهران، با تقدیر از مسئولان استان که افتخار خادمی زوار اربعین حسینی را برای خود ارزشمند می دانند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در مرز و افزایش میزان زوار اربعین حسینی نسبت به سال های گذشته، ایمن بودن جاده ها و سهل و روان بودن جاده ها بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره بر تعداد زیاد زوار در اربعین سال جاری و اینکه ممکن است وسایل حمل و نقل عمومی جوابگوی تعداد زوار نباشد، افزود: لازم است که هموطنان عزیز و زوار حسینی، از وسایل شخصی خود استفاده کنند و جاده های ما باید پاسخگوی این حجم بالای وسایل نقلیه شخصی باشد لذا چهار باندِ کردن مسیر ایلام به مهران کار ارزشمندی است.

وزیر کشور بیان کرد: جاده های استان باید به گونه‌ای باشد که حرکت وسایل نقلیه در ایام اربعین کند نشود و اگر لازم باشد باید جاده های دیگر استان در دستور کار و رسیدگی قرار بگیرد؛ ضروری است که هر مشکل و کمبودی در این زمینه برطرف شود، با صحبتی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است این آمادگی برای رسیدگی به جاده‌های استان وجود دارد.

وی بیان کرد: مسئولیت پایانه مرزی برعهده وزارت راه و شهرسازی است که این وزارتخانه هم آمادگی لازم برای ایجاد سایه بان و دستگاه های مه پاش و خنک کننده در پایانه مرزی مهران را دارد؛ هر آنچه که در زمینه راه های استان و پایانه استان لازم است باید فورا بر اساس فهرست از پیش آماده شده، تهیه و برای ارائه گزارش و اقدام توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق استانداری ارائه شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه انتقال زوار باید برنامه ریزی شده باشد، گفت: زوار اربعین حسینی باید هدایت و میزان ترددها کنترل شود تا از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری شود؛ باید پیگیری باشیم تا میزان گیت های ورودی در کشور عراق افزایش یابد چرا که نظام انتقال زوار در ایام اربعین حسینی در استان و مرز مهران بسیار مهم است و باید این برنامه منظم باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط گرما باید از ازدحام جمعیت در مرز تا حد توان جلوگیری کرد، ادامه داد: اردوگاه‌های اسکان و توقف زوار در شهرستان‌های مختلف با همکاری نیروهای نظامی و سپاه باید ایجاد شود تا زمینه انتقال مردم به مرز در کمال آرامش و بدون دغدغه و عجله فراهم شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در زمینه آب و برق هم بر اساس گزارشی که مسئولان استان ارائه دادند ظرفیت های خوبی ایجاد شده است، گفت: برق در پایانه مرزی مهران نیز باید پاسخگوی مصرف وسایل خنک‌کننده، کولرها و روشنایی در ایام اربعین حسینی باشد.

انتهای پیام