مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:

تلف شدن پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 179
|21:21 - 1400/10/27
نسخه چاپی
تلف شدن پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پلنگ آسیب دیده که برای مداوا به تهران اعزام شده بود، با وجود تلاش دامپزشکان حیات وحش تلف شد.

به گزارش ایلام رصد ،  غلامرضا ابدالی گفت: طبق افدامات پزشکی انجام گرفته روی اینپلنگمشخص شد علت آسیب دیدگی و مرگ این گونه با ارزش حیات وحش بر اثرتصادف با جسم سختیو به احتمال زیاد ماشین سنگین بوده است.

او گفت: هر ۲ دست پلنگ در برخی نواحی دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و خونریزی داخلی و پارگی برخی اندام‌های داخلی و آسیب دیدگی قسمت‌های دیگری از بدن نیز در بررسی‌های پزشکی مشاهده شده بود.

ابدالی گفت: باوجود تلاش پزشکان حیات وحش و آماده سازی پلنگ برای جراحی، اما متاسفانه این گونه باارزش جانوری به علت عمق جراحات وارده دوام نیاورد و تلف شد.

شامگاه جمعه در پی تماس‌هایی با حفاظت محیط زیست استان مبنی بر وجود یک قلاده پلنگ ناخوش احوال در جاده بانروشان سه تیم از این اداره کل به محل اعزام و پلنگ نر بالغ عظیم الجثه را که در وضعیتی ناهوشیار و نامتعادل بود به بیمارستان دامپزشکی استان ارجاع دادند، ولی به علت عدم وجود امکانات کافی این جانور برای مداوای تکمیلی نیمه‌های همان شب به تهران اعزام شد که با وجود تلاش کادر درمان حیات وحش، اما زنده نماند.

انتهای پیام