امام جمعه ایلام:

به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 210
|18:03 - 1400/11/08
نسخه چاپی
به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.
امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت:عزت امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی و به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایلام رصد ،  حجت الاسلام الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت:هیچ نظریه پردازی در سطح جهان تصور نمی‌کرد که دین در عرصه حکومت و زمامداری به منصه ظهور برسد و قوانین الهی برای اداره جامعه به‌کارگیری شود.

وی افزود: خیلی‌ها، زمان قبل از انقلاب را درک نکردند، قبل از انقلاب آمریکایی‌ها از مردم ایران حق توحش می‌گرفتند، نگاه آمریکایی‌های بهملت ایراناین بود و مجلس شورای ملی آن زمانی قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند که اگر هر تبعه آمریکایی هر جرم و جنایتی را انجام دهد هیچ کسی حق بازخواست آنان را نداشت.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی هم از مصادیق ایام الله است، روزی که حکومت طاغوتی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد، توجه به ایام الله، توجه به حکومت طاغوت و حقارتی که قبل از انقلاب داشتیم، این‌ها آیات الهی است و آحادجامعه اسلامیباید در برابر این نعمت الهی باید هم صبور و هم شکور باشند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نباید وضعیت قبل از انقلاب را فراموش کنیم، گفت: در قرآن کریم آمده است که فرعون مردمش را حقیر و کوچک شمرد و نتیجه این تحقیر اطاعت از فرعون بود، علت اینکه مردم آن زمان، فرمانبر طاغوت شدند، نافرمانی مردم از خداوند متعال بود.

او با بیان اینکه دوازدهم بهمن یکی از خوش خاطره‌ترین روز‌های تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: دوازده بهمن روز ورود رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام راحل به میهن اسلامی، آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت طاغوتی پهلوی است.

انتهای پیام