فرمانده قرارگاه راهیان نور:

احداث یادمان تخصصی شهدای ورزشکار دفاع مقدس در زمین فوتبال شهدای چوار

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 280
|18:36 - 1400/12/01
نسخه چاپی
احداث یادمان تخصصی شهدای ورزشکار دفاع مقدس در زمین فوتبال شهدای چوار
فرمانده قرارگاه راهیان نور و بسیج گفت: لازم است با پشتبانی و همت ورزشکاران، بسیج ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال یادمان تخصصی شهدای ورزشکار دفاع مقدس در این منطقه ایجادشود.

به گزارش ایلام رصد ،  صبح امروز نشست ستاد پشتیبانی از راهیان نور و یادمان‌های دفاع مقدس با حضور استاندار ایلام و معاونین، سردار مطهری، رئیس سازمان اردویی راهیان نور دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانداران ایلام، دهلران و مهران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجموعه اعضاء استانی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

سردار مطهری، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج نیز گفت: مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس غیورانه از کیان و مرزهای نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: در خصوص موضوع زمین فوتبال چوار که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که این حادثه در سطح جهانی مطرح و تکرار شود، لازم است با پشتیبانی و همت خود ورزشکاران، بسیج ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال یادمان تخصصی شهدای ورزشکار دفاع مقدس در این منطقه ایجاد شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: نقاط یادمانی استان ایلام بکر است و لازم است نقاط ذی خاطره استان در دوران هشت سال دفاع مقدس شناسایی شود و برای هر یادمان تیم روایت گر تخصصی تربیت شود.

سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در این نشست گفت: گردشگری تعالی بخش را می‌توان با ترکیب راهیان نور و گردشگری در استان ایجاد کرد.

وی افزود: استعداد استقرار و اسکان هزار نفر در اردوگاه‌های راهیان نور در سطح مناطق عملیاتی و یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان وجود دارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: یادمان‌های دوران دفاع مقدس، عظیم‌ترین گنجینه معنوی استان به شمار می‌روند و لازم است مسوولان توجه ویژه‌ای در راستای تجهیز و توسعه این یادمان‌ها در استان داشته باشند.

وی افزود: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان، حدود چهار میلیارد تومان برای یادمان‌های استان، در نظر گرفته شده است که بخشی از این مبلغ جذب شده و لازم است که یادمان منطقه شرهانی برای سال‌های آتی به عنوان نماد دوران دفاع مقدس در استان توسعه و تجهیز شود. 

استاندار ایلام هم در این نشست گفت: لازم است از فرمانده سپاه استان و مجموعه سپاه و بسیج استان و تمام گروه‌ها، نهادها و افرادی که از گذشته تا حال در راستای حفظ و نگه داشت و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با ایجاد زیرساخت یادمان‌های شهدا و راهیان نور اقدام کرده‌اند، صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: از نگاه معظم له مردم استان ایلام مظهر همه خوبی‌هاست و ما هم بایست با همه وجود در این مسیر والا در جهت ساخت یادمان‌های شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حرکت کنیم.

استاندار ایلام گفت: دو یادمان قلاویزان و شرهانی بعلاوه ۷ یادمان دیگر کارکرد فراملی دارند و در این زمینه نیازمند ساری و جاری شدن اعتبارات ملی به سمت استان هستیم.

 استاندار ایلام در پایان از همه ادارات کل و فرمانداران استان خواست که همه ظرفیت و توان خود را در راستای ساخت یادمان شهدا و تبلور فرهنگ ایثار و شهادت در طبق اخلاص بگذارند و دین خود را ادا کنند.

وی با اعلام این خبر که در راستای ساخت یادمان‌های شهدا مبلغ ۵ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم، تاکید کرد: با اختصاص اعتبارات ملی شاهد شکوفایی یادمان های شهدا و راهیان نور در استان ایلام باشیم.

انتهای پیام