استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه اربعین استان:

پیش بینی تردد بیش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 419
|21:59 - 1401/03/16
نسخه چاپی
پیش بینی تردد بیش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران
استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه اربعین استان گفت: پیش بینی می شود یش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران صورت گیرد

به گزارش ایلام رصد ، حسن بهرام نیا صبح روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان با اشاره به پیش بینی تردد بیش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران، گفت: پکیج کامل در راستای تسهیلات روان با ذائقه شیرین ماندگار برای زوار و سند نیازمندی های استان برای میزبانی از ۴ میلیون زائر تدوین شود.

بهرام نیا با بیان اینکه اربعین امسال با اربعین سال های گذشته کاملا متفاوت است، افزود: این امر تکلیف ما را چندین برابر می کند، پیش بینی می شود که بین ۴ تا ۵ میلیون زائر در سراسر کشور داشته باشیم که بین ۶۵ تا ۷۰ درصد این زوار از مرز بین المللی مهران برای پیاده روی اربعین حسینی تردد خواهند کرد.

 وی با عنوان این مطلب که مرز مهران در برگشت زوار نیز در راستای مدیریت زمان مورد انتخاب زوار خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از ۸۰ درصد زوار اربعین حسینی از این مرز به کشور برگشت داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین استان با تاکید بر این مهم که همه برای برگزاری یک اربعین باشکوه تمام قد پای کار هستیم، اضافه کرد: اربعین حسینی آبروی نظام است و بایستی همه مدیران پای کار بوده و تکلیف دینی و شرعی و قانونی خود را در ایام اربعین حسینی سال جاری انجام دهند و هیچ توجیه و قصوری از هیچ مسئولی در برگزاری باشکوه مراسم اربعین قابل پذیرش نخواهند بود.

 وی با بیان اینکه زیرساخت های اربعین یک امر زنجیره ای است، افزود: هر کجا این زنجیره قطع شود اربعین حسینی و زوار اربعین دچار مشکل می شود.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که لازم است در حوزه های راه و شهرسازی و راهدای و حمل و نقل جاده ای به صورت شبانه روزی حضور پیدا کرده و پیگیر مسائل مربوطه باشند، اضافه کرد: موضوع راه های منتهی به مرز مهران باید مورد توجه جدی دستگاه های مرتبط باشد و  مسیر مواصلاتی به صورت چهار خطه تا قبل از اربعین حسینی تحویل  و آماده شود.

 وی در ادامه گفت: لازم است که مدیران برنامه داشته باشند، ۱۹ کمیته ستاد اربعین حسینی استان، برنامه محور با تمام جزئیات کامل و نیازمندی ها باشند و برنامه جامع تدوین کنند و در این راستا  ۱۹ کتابچه مربوط به هر کمیته تهیه و تدوین شود.

استاندار ایلام در ادامه از رایزنی ها برای حضور تجهیزات و امکانات استان های معین برایمکم به ایجاد زیرساخت‌های اربعین شد و گفت: تاکنون چهار استان معین وارد استان شدند و مقرر شده این استان ها ۸ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران را تا قبل از اربعین چهار خطه کنند.

 وی با بیان اینکه سند نیازمندی های اربعین حسینی ۱۴۰۱ توسط همه مدیران و دستگاه های اجرایی در قالب یک کتابچه تدوین شود، ابراز کرد: همه اعضای کمیته های ستاد اربعین حسینی استان حداکثر تا پایان هفته جاری نیازمندی های خود را به ستاد اربعین استان اعلام کنند.

 بهرام نیا در پایان با قدردانی از سردار شاکرمی به دلیل برگزاری جلسه با شهردار تهران در راستای کمک به برگزاری مراسم اربعین گفت: سپاه دارای ظرفیت های بسیار بالایی در برگزاری کنگره بزرگ اربعین است. سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یک ظرفیت بالقوه و فوق العاده در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی علیه السلام در استان و مرز مهران است که این مهم می تواند در برگزاری هرچه بهتر این مراسم کمک کار و اثرگذار باشد.

انتهای پیام